sobota, 29 listopada 2014

Granny Square Festival, część kolejna, jesienno-zimowa

Jakiś czas temu gdzieś tam, nie bardzo już pamiętam gdzie, natknęłam się na ten komin:

Źródło
i doznałam zachwytu oraz przeczucia, że powinnam, ale to bezwzględnie powinnam sobie zrobić coś podobnego. Wczytując się we wzór odkryłam, że komin ze zdjęcia jest robiony cieniowaną włóczką Dropsa i oddałam się pohamowywaniu wyjącego w mojej duszy przeświadczenia, że muszę! ależ absolutnie! muszę, już natychmiast! po prostu muszę tę włóczkę nabyć, bo rzecz robiona czymkolwiek innym nie będzie wystarczająco efektowna.

Po wewnętrznej walce niechętnie uznałam jednak, że owszem, włóczka jest bardzo piękna i robione z niej rzeczy też, ale kupować jej nie trzeba, a nawet się nie powinno, skoro ma się we własnym składziku liczne kłębuszki


czekające swego przeznaczenia. Przeznaczenia, które oto właśnie przemówiło.

I rzeczywiście, po kilku dniach intensywnego dziergania uznałam, że - aczkolwiek nie tak piękny jak oryginalny - mój komin, pierwszy w życiu, też da się oglądać i nawet nosić,


i uspokojona tą konstatacją spokojnie zabrałam się do dorabiania do komina pasujących mitenek, które nosić będzie można albo na gołych dłoniach


lub też, w wypadku nadejścia szczególnie lutych mrozów, na rękawiczce jako dodatkową warstwę docieplającą.


A gdy miałam zrobiony komin i mitenki


dorobiłam jeszcze czapeczkę z chwościkiem


i teraz mogę spokojnie i z podniesionym czołem czekać na zimę.


A ponieważ ostatnio zdjęcia z modelem zyskały na tym blogu zachęcający poklask, proszę, prezentuję - oto Model spowity w dzieło rąk swej matki.


Zrobiłabym mu także zdjęcie w czapeczce, ale, niestety, spada mu ona na nos i byłoby to tylko zdjęcie komina spotykającego się z czapeczką i małym fragmentem brody Potomka Starszego pomiędzy :).


10 komentarzy:

  1. Piękne piękności powstały, aż się chyba zapatrzę na nie. A Model, no cóż - idealny. Piękna praca :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, także, a może zwłaszcza, w imieniu modela ;).

      Usuń
  2. No już się bałam że nie będzie modela! :)))
    A czy ta włóczka miła czy gryząca? (gilgocząca- jak mawia moja Czwórka)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Model twierdzi, że "o, gryzie! o, juz przestało!", z czego wnoszę, że malo gryzaca, skoro moje wymagające dziecko przestalo na to zwracac uwagę juz po minucie :).

      Usuń
  3. Świetny komplet Ci wyszedł, granny w mitenkach jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny komplet! A czy można spytać o nazwę włóczki, z której powstał? Bardzo proszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie, proszę bardzo, to Angora Gold Simli firmy Alize, podaje tez link do mojego ukochanego sklepu, w którym maniakalnie kupuję :), podejrzewam, ze jest do dostania w innych również, ale nie sprawdzałam:

      http://www.fastryga.pl/category/wloczki-moher-i-mieszanki-angora-gold-simli

      Usuń
  5. Też kiedyś zwróciłam uwagę na ten komplet wzorów, bo naprawdę ma coś w sobie :)

    OdpowiedzUsuń