piątek, 1 grudnia 2017

Słoniki - breloczki

Słoniki wyewoluowały mi w breloczki dość szybko, bo lubię co prawda robić "niepotrzebniki", ale praktyczna strona mojej natury zaczyna się przeciw temu buntować raczej prędzej niż później i kombinować, jak przerobić "niepotrzebnik" na coś, co będzie miało chociaż pozory potrzebności.

W przypadku turkusowego słonika problem rozwiązał się niejako sam, słonik został bowiem zamówiony na prezent, jako zawieszka do torby właśnie.

Turkusowy być nie musiał, mógł być taki, jakiego sobie wydumam, padło akurat na turkus,



który został umajony koralikami i zawieszkami turkusowo-zielonymi,


przyszyty do karabińczyka i powędrował w świat, prosto w ręce nowej właścicielki.


Z drugim breloczkiem było trudniej, ponieważ według zamówienia miał być miętowy z ozdobami w odcieniach pudrowego różu. O ile ozdób w kolorach różu (mniej lub bardziej pudrowego) mam w domu skolko ugodno, o tyle myśl o miętowym kolorze materiału na słonika wprawiła mnie w niejaki popłoch, albowiem - jak wiadomo Szanownym Czytelnikom - słonie (i misie) powstają z już nie używanych polarowych ubranek moich dzieci (a także z szalików, ofiarowywanych mi przez Znajomych, Przyjaciół, a zdarza się, że i przez Rozkochanych Czytelników też), w związku z czym w kwestii wyboru kolorów jestem nieco ograniczona.

Nie poddałam się jednak, zagłębiłam w czeluście szafy i przygotowałam wybór tkanin, z których najjaśniej turkusowa uznana została za prawie-wystarczająco-miętową, i słonik miał szanse powstać.


NIEMAL miętowy z NIEMAL pudrowo-różowymi detalami (tak, wiem, te pomponiki, których użyłam pierwszy raz nie są pudrowe w najmniejszym stopniu, ale nie mogłam im się oprzeć).


Słoń został przyozdobiony pastelowym klejnotem na czole


i zaakceptowany przez nową Właścicielkę ku mej uldze, bo obawiałam się trochę, że jednak jest nieco zbyt intensywny kolorystycznie.



Kolejne słonie (a także kotki i jeden reniferek) się robią.

Stay tuned :D!

4 komentarze:

  1. Piękny słonik! Jestem nim zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne sloniki, idealnie pasują na Mikołajki , jako prezent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostały zamówione na prezent, chociaż niekoniecznie na Mikołajki :),

      Usuń